Vælg en side
123a

Forestil dig et event på arbejdspladsen, der får alle til at interagere og grine på kryds og tværs af afdelingerne – det er lige, hvad du ønsker, når du planlægger et event for din arbejdsplads. Dog kan planlægning af sådan en begivenhed virke som en udfordrende opgave, men med hjælp fra erfarne eventbureauer eller ved at påtage dig opgaven som ansvarlig for eventet kan det med hjælp fra disse tips blive en succes.

Inspiration og kreativitet

Når du begynder at planlægge, er det første skridt, at du brainstormer, finder inspiration og tænker kreativitet. Hvis du vælger at planlægge det selv, kan du udforske dine egne kreative evner eller finde idéer online ud fra det formål at skabe et gennemført event. Alternativt, hvis du vælger et bureau, vil de kunne præsentere dig for forskellige idéer og temaer. Sammen med eventbureauer kan du brainstorme og udvikle en begivenhed, der skiller sig ud.  

Logistik og gennemførelse

Når idéen er på plads, er det tid til at tænke på logistikken. Bureauer med fokus på events har kompetencerne til at håndtere alle detaljer, så de vil tage sig af alt, så du kan fokusere på at deltage i arrangementet med dine kolleger. Hvis du vælger at planlægge selv, kræver det gode planlægningsevner for at håndtere alt fra budgettering til detaljerede tidsplaner.

Evaluering og feedback til fremtidige arrangementer

Efter eventet kan det være fordelagtigt at evaluere, hvad der gik godt, og hvad der kunne forbedres, så jeres næste arrangement på arbejdspladsen kan blive endnu bedre. Eventbureauer kan hjælpe med at analysere feedback og resultater for at planlægge endnu mere vellykkede begivenheder i fremtiden. Hvis du selv planlagde det, er det stadig vigtigt at tage dig tid til at reflektere og lære af erfaringen, hvilket du blandet andet kan gøre ved at spørger dine kollegaer ad eller sende et spørgeskema ud på mail.