Er du selvstændig erhvervsdrivende og er du ikke vant til at arbejde med online markedsføring? Så har du nok opdaget at det ikke bare sådan lige er at gå i gang med og slet ikke hvis man tidligere har haft god succes, med organiske facebook opslag. I dag er online markedsføring nemlig langt mere end blot facebook og de organiske opslag, der engang fungerede godt. Læs med her og blev klogere på online markedsføring
SEO – search engine optimization
Seo er den organiske del af søgemaskinerne. Altså hvordan du eller din virksomhed ligger på for eksempel google. Hvis du blot foretager dig en hurtig google søgning, så kan du nemt se hvor dit firma ligger henne i rækkefølgen på google. Når du googler dit ejet firmanavn, burde du ligge øverst eller i hvert fald i top tre. Men det er jo ikke dit firmanavn, som de fleste kunder søger efter. De søger efter de produkter eller ydelser de mangler eller har behov for. Det er altså dem du ønsker at ligge i top tre med. Så hvis du for eksempel sælger rideudstyr, så sælger du højest sandsandligt trenser til heste og det er altså på den søgning du gerne vil ligge i toppen på, når du går ind og arbejder med dit seo. Der findes flere forskellige værktøjer, der kan fortælle dig hvor du ligger henne på søgemaskinerne i forhold til de ord, som du ønsker at rangerer højt på. De kan være en god hjælp til, at fortælle dig hvordan dit arbejde går og de kan også fortælle dig, hvis dine konkurrenter rykker på plads google. Helt konkret skal du gå ind og fortælle søgemaskinerne, hvad hver enkelt side på din hjemmeside handler om. Hvis du tager udgangspunkt i trenser til heste, så skal du både udfylde din sidetitel, metabeskrivelse og din url med disse ord. Således at din url vil se sådan ud: www.ditfirmanavn.dk/trenser/til/heste. Det er nemlig det første ord efter .dk, der fortæller hvad man som forbruger bør finde på den side man besøger. Jo flere sider på din hjemmeside du udfylder, vil gøre din hjemmeside bedre set med googles øjne. Der er også andre faktorer der har betydning for din organiske seo, men disse er en god start.
Google adwords
Udover den organiske del af google, så er der også google adwords. Det er googles svar på den betalte del af deres rangering. Når du søger på google, vil der altid øverst på siden komme annoncer frem. Det er firma der har betalt for deres annonce og deres plads på google. Det er nemlig sådan at forbrugeren ikke gider at kigge ret langt ned af en søgning, før de laver en ny søgning, hvis ikke de fandt hvad de ledte efter. Derfor er det en god ide, at lave google ads, både hvis du i forvejen er i top 3 af den organiske søgning, men bestemt også hvis du ikke er. Specielt hvis du ikke ligger i top 3 af den organiske søgning er der meget lille chance for, at forbrugeren vil opdage din side ved sin google søgning.
Kongen af internettet
Når du er blevet rigtig skrap til dit SEO-arbejde, så kan du deltage i konkurrencen om at blive kongen af internettet. Her kæmper dem der er bedst til seo om at blive kongen af internettet og rangerer højest på specielle søgninger. Man vinder ikke noget som kongen af internettet, men det er en stor ære at blive kongen af internettet.
Seneste kommentarer